سوالات متداول بانک کشاورزی
1) شرایط بهرهمندی از خدمات اینترنت بانک کشاورزی چیست؟
مشتریان بانک کشاورزی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی(شرکتها) با مراجعه به هر یک از شعب این بانک و تکمیل فرم درخواست اینترنت بانک و دریافت توکن (دستگاه صدور رمز یکبار مصرف) قادر به استفاده از اینترنت بانک خواهند بود.
2) تفاوت رمز اینترنت بانک و رمز خرید اینترنتی چیست؟
"رمز اینترنت بانک" برای ورود شما به فضای اینترنتبانک و انجام عملیات بانکی میباشد. این رمز (کلمه عبور) 10 رقمی بوده که شامل دو قسمت رمز ثابت 4 رقمی (token static password) و رمز متغیر 6 رقمی استخراجی از دستگاه توکن (که تا 30 ثانیه قابل استفاده است) میباشد. برای ورود به اینترنتبانک کشاورزی میبایست این 10رقم را پشت سر هم وارد و تائید کنید.
"رمز خرید اینترنتی (رمز دوم) کارت" برای انجام خرید های اینترنتی از فروشگاههای مجازی استفاده میشود. برای دریافت این رمز میبایست به یکی از دستگاههای خودپرداز بانک صادرکننده کارت مراجعه نمود.
3) در صورت فراموش یا گم کردن رمز و یا نام کاربری اینترنت بانک چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی میتوان درخواست صدور مجدد رمز نمود. لازم به ذکر است برای حفظ امنیت اطلاعات حسابها، امکان دریافت مجدد رمز از طریق تلفن یا اینترنت وجود ندارد.
4) در صورت اشتباه وارد کردن رمز اینترنت بانک چه اتفاقی می افتد؟
چنانچه شما بیش از سه بار رمز اینترنت بانک خود را اشتباه وارد نمایید، دسترسی شما به آن خدمت به مدت کمتر از ۲۴ساعت (در بازههای زمانی 8 ، 12 ، 15 و20 ساعت) مسدود و پس از آن مجدداً فعال میشود.
5) در صورت غیرفعالشدن نامکاربری و رمز عبور، بهدلیل عدم استفاده طولانیمدت از اینترنت بانک چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی درخواست بررسی مشکل عدم اتصال نمایید.
6) آیا برای مشتریان حقوقی «رمز اینترنت بانک» صادر میشود؟
بلی؛ ولی فعلا امکان هیچگونه انتقال وجه از حسابهای مشتریان حقوقی مجاز نمی باشد.
7) آیا حسابهای مشترک قابل استفاده در اینترنت بانک میباشند؟
بلی؛ ولی فعلا امکان انتقال وجه از حسابهای مشترک مجاز نمی باشد.
8) در صورت مفقودی دستگاه توکن چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی درخواست ابطال توکن مفقودی و صدور توکن جدید نمایید. شایان ذکر است برای صدور توکن مجدد هزینه ای از مشتری دریافت نمیشود.
9) در صورت خرابی یا اتمام باطری دستگاه توکن چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی با تحویل توکن معیوب به شعبه، بدون پرداخت هزینه مجدد، درخواست تعویض دستگاه نمایید .
10) آیا دستگاه توکن تاریخ انقضا دارد؟
بلی؛ در صورت سررسید تاریخ انقضای دستگاه توکن با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی و تحویل توکن منقضیشده به شعبه بدون پرداخت هزینه مجدد، درخواست تعویض دستگاه نمایید.
11) در صورت انصراف درخواست توکن چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی اعلام درخواست انصراف نمایید.
12) آیا تخصیص یک توکن به چند شماره مشتری امکان پذیر میباشد؟
دستگاه توکن فقط به یک شماره مشتری و حسابهای مرتبط با آن شماره مشتری تخصیص داده میشود.
13) آیا امکان تغییر شماره مشتری در اینترنت بانک وجود دارد؟
بلی؛ با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی اعلام درخواست تغییر شماره مشتری نمایید.
14) آیا انتقال وجه ازطریق پایا در اینترنت بانک کارمزد دارد ؟
خیر؛کارمزد ندارد.
15) به هنگام انتقال وجه پایا در اینترنت بانک اگر پیام «ارسال شد» در «سیستم پایا» منعکس شده باشد ولی وجه به حساب مقصد واریز نشده باشد، تکلیف چیست؟
در صورتی که به هر دلیلی (مسدودی حساب مقصد، اشتباه در مشخصات حساب مقصد و ...) امکان واریز وجه به حساب ذینفع وجود نداشته باشد، بانک مقصد وجه مورد انتقال را حداکثر تا پایان روز کاری بــعد به حساب متقاضی عودت میدهد.
16) آیا بعد از ثبت تراکنش در «سیستم پایا» و دریافت کد پیگیری میتوان تراکنش را لغو نمود؟
خیر؛ این امکان وجود ندارد.
17) در صورت فراموشی کد پیگیری در سیستم پایا چه اقدامی می توان انجام داد؟
اگر کد پیگیری در «سیستم پایا» فراموش شود با مراجعه به گزینه تاریخچه یا صورتحساب در صفحه بانکداری اینترنتی امکان دسترسی به آن وجود دارد.
18) شرایط انتقال وجه در اینترنت بانک به چه صورت می باشد ؟
کاربر میتواند فقط از حسابهای ریالی فعال خود به سایر حسابهای ریالی خود و یا فرد دیگر وجه موردنظر را واریز نماید با این توضیح که محدودیتهای زیر برای انجام انتقال وجه در نظر گرفته شده است.
مبلغ انتقال وجه "حساب به حساب داخلی" تا سقف سه میلیارد ریال روزانه برای مشتری مجاز میباشد.
مبلغ انتقال وجه "پایا" تا سقف یکصد و پنجاه میلیون ریال روزانه برای مشتری مجاز میباشد.
انتقال وجه از حسابهای مشترک امکانپذیر نمیباشد.
انتقال وجه به حسابهای تسهیلات امکانپذیر نمیباشد (بهمنظور بازپرداخت اقساط میتوان از منوی مربوطه استفاده نمود).
انتقال وجه به حسابهای بلندمدت امکانپذیر نمیباشد.
انتقال وجه به حسابهای مسدود شده و یا بستهشده امکانپذیر نمیباشد.
انتقال وجه به حسابهای ارزی امکانپذیر نمیباشد.
19) آیا امکان انتقال وجه کارتی شتابی در اینترنت بانک کشاورزی وجود دارد؟
بلی؛ در حال حاضر تا سقف سیمیلیون ریال در هر روز میتوان با کارت کشاورزی به کارت سایر بانکهای عضو شبکه شتاب انتقال وجه داد.
20) آیا در تعداد پرداخت اقساط تسهیلات از طریق اینترنت بانک محدودیتی وجود دارد؟
خیر؛ در خصوص تعداد اقساط تسهیلات قابلپرداخت از طریق اینترنت بانک محدودیتی وجود ندارد.
21) آیا امکان استفاده از خدمات اینترنت بانک کشاورزی در خارج از کشور وجود دارد؟
بلی؛ در خارج از کشور نیز امکان استفاده از اینترنت بانک برای کاربران مقدور میباشد.
22) شرایط اختصاص کاربری اینترنت بانک برای اتباع خارجی چگونه است ؟
در حال حاضر امکان ارائه خدمت اینترنت بانک کشاورزی به اتباع خارجی وجود ندارد.